.: سلام دوست عزيز :.

براي ورود به مطلب مورد نظرتان روي ديدن سايت کليک نماييد





loading...

امروزی ها

بعد از آنکه انقلاب اسلامی، بسیاری از منافع بیگانگان به خصوص آمریکا در ایران را در معرض نابودی قرار داد، عزم آنان را در مبارزه و دشمنی با ملت مسلمان ایران و دستاوردهای نظام اسلامی، دو چندان نمود و از ط

بعد از آنکه انقلاب اسلامی، بسیاری از منافع بیگانگان به خصوص آمریکا در ایران را در معرض نابودی قرار داد، عزم آنان را در مبارزه و دشمنی با ملت مسلمان ایران و دستاوردهای نظام اسلامی، دو چندان نمود و از طرفی وقتی امریکا از سیاست های جنگی و کودتای نظامی علیه ایران از قبیل کودتای 28 مرداد، قبل از پیروزی کودتای نوژه و حمله طبس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مأیوس و ناکام ماند، به شیوه های جدید و کارآمدتری چون تبلیغات و جنگ روانی متوسل گردید.
جهت روشن شدن استراتژی جنگ روانی آمریکا و عوامل غرب در ایران، ناگزیر به بیانِ موردیِ برخی از واقعیت های تاریخی و توطئه های پیدا و پنهان آمریکا اشاره می گردد. (1)
1- دخالت مستقیم امریکا در کودتای 28 مرداد
2- تصویب قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملت ایران
3- موضع گیری صریح و آشکار در مقابل انقلاب اسلامی و رای 2/98 درصد از مردم ایران
4- حمایت مستقیم آمریکا از عراق در جریان جنگ تحمیلی
5- طراحی کودتای نوژه و حمله طبس
6- تحریک عراق به تجاوز به خاک ایران
7- به کارگیری خط مشی مهار علیه ایران
8- تقویت و تربیت گروه های تروریستی در طول سال های 60 تا 64
9- حمایت مستقیم سازمان C.I.A از جریان های تجزیه طلب و از تحرکات تفرقه انگیز قومی و مذهبی علیه ایران
10- ارائه کمک های مالی، تسلیحاتی، اطلاعاتی و مستشاری به عراق در جریان جنگ تحمیلی
11- سرنگون کردن هواپیماهای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس در اوج جنگ تحمیلی
12- مقابله با دستیابی ایران به تکنولوژی پیشرفته و فناوری صنعتی
13- اعمال تحریم های اقتصادی برای تضعیف توان ملی ایران
14- مخالفت با دستیابی ایران به نیروگاه هسته ای صلح آمیز و تکنولوژی فضایی
15- منتسب کردن هر انفجاری در جهان به ایران و تبلیغات وسیع در مورد آن
16- راه اندازی ایستگاه رادیویی به زبان فارسی علیه ایران و صرف بودجه های کلان در راه اداره و ادامه آن
17- تلاش وسیع برای تخریب روابط ایران و همسایگان
18- برنامه ریزی وسیع برای تخریب چهره جمهوری اسلامی و ناکارآمد جلوه دادن نظام (2)
19- ترویج سکولاریزم و مبانی لیبرال دموکراسی غربی در مراکز فرهنگی و بین روشنفکران (3)
20-سوء استفاده از آزادی های فرهنگی برای ایجاد استبداد و سلطه گری و تهاجم فرهنگی (4)
علاوه بر این، تهمت و افترا به مسؤولین نظام، تضعیف روحیه ی ملت، شایعه پراکنی و تضعیف نهادهای مقدس نظام اسلامی و... نمونه ای از جنگ های روانی بعد از انقلاب در ایران می باشد. در مورد تهمت به رهبران مبارز و مسؤولین نظام ، امام راحل(رحمة الله) می فرماید: «ایادی پنهان و آشکار آمریکا به شایعات و تهمت ها متوسل شدند و به افرادی که هدایت مبارزه را به عهده داشتند نسبت های تارکِ الصّلوه و کمونیست و عامل انگلیسی می دادند...». (5)
در بعد تضعیف روحیه نیز می فرماید: «این ها روحیه ی ملت ما را تضعیف می کنند. باید ملت ما، با کمال قدرت پیش بروند واز این توطئه ها اصلاً نترسند.» (6)

1- شایعه سازی

«شایعه» در اصل، انتقال دهان به دهان حکایت ها و اخبار غیرموثّق است. این حکایت ها، ابتدایی ترین نوع اخبار است و به همان اندازه که ابتدایی است، ناقص و غیر دقیق نیز هست. (7)
در تعریف دیگر، شایعه پدیده ای است مخرب و خطرناک که معمولاً از یک خبر ناشی شده و یا بر پایه یک جنجال و هیاهوی بی اساس به وجود می آید و در افکار عمومی جای می گیرد. (8)
خداوند در قرآن کریم، شایعه سازی و پخش شایعات را به عنوان یکی از اعمال نادرست و صفات ناپسند منافقین یا افراد ضعیف الایمان بیان کرده، می فرماید: «واذا جاءهم امر من الامن او الخوف اذاعوا به ولو ردوه الی الرسول و الی اولی الامر منهم لعلمه الذین یستنبطونه منهم ...» (9)؛ و هنگامی که خبری از پیروزی و شکست به آنها برسد بدون تحقیق، آن را شایع می سازند و اگر آن را به پیامبر و پیشوایان ارجاع کنند، از ریشه های مسائل آگاه خواند شد.
در تفسیر نمونه ذیل این آیه، به برخی از زیان های شایعه سازی و نشر شایعات اشاره شده، از جمله این که بر اثر این پدیده، مقدار قابل توجهی از نیرو و فکر و وقت مردم را مشغول ساخته و اضطراب و نگرانی در مردم ایجاد می شود. بسیار می شود که شایعات، اعتماد عمومی را متزلزل می سازد و افراد جامعه را در انجام کارهای لازم ، سست و مردّد می نماید و اگر در مقابل دشمن باشد، موجب می شود که افراد و نیروها بدون جهت گرفتار عواقب غرور ناشی از پیروزی های خیالی شوند، یا روحیه ی آنها به خاطر شایعات دروغین مربوط به شکست، تضعیف گردد. (10)
امام خمینی (رحمه الله) در خصوص شایعه سازی و برخورد با آن، به ملت می فرماید: «باید ملت ما با هوشیاری، با بیداری این توطئه ها را خنثی کنند. و مهمّ این توطئه ها، شایعه سازی هایی است که الان متعارف است. شایعه هایی برای تضعیف روحیه ی ملت است... این ها می خواهند شایعه درست کنند برای تضعیف... همه اش برای این است که یک شیطنتی بکنند و روحیه ی شما را تضعیف کنند. روحیه ما را تضعیف کنند». (11)
از شایعه هایی که دشمن پخش کرد، لغو حکم اعدام سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب «آیات شیطانی» بود. هم چنین شایعات ممنوع الخروج شدن برخی از مسؤولین کشور، ایجاد رابطه ایران و آمریکا، خرید تسلیحات نظامی از اسرائیل، اختلاف بین مسؤولین نظام و... از جمله شایعات بی اساس امپریالیزم جهانی است. رهبر کبیر انقلاب در خصوص شایعه پراکنی های دشمن می فرماید: «امروز صدها رادیو و خبر گزاری در سراسر جهان، علیه انقلاب ما شایعه پراکنی می کنند و استکبار جهانی می خواهد بارواج شایعه های گوناگون دست به ایجاد شکاف بزند،... این رادیوهای خارجی کارشان جعل کردن و شایعه انداختن است.» (12)

2- فریب و تحقیر

دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی و انتقام گیری، به هر کاری از جمله فریب و تحقیر ملت ما دست می زند. امام خمینی (رحمه الله) در این باره می فرماید: «مسلماً جهان خواران و دشمنان ملت ها بعد از این، آرام و قرار نخواهند داشت و به حیله ها و تزویرها و چهره های گوناگون متمسّک می شوند و روحانی نماها، ملّی گراها، اجیر شدگان سلاطین، منافقین به فلسفه ها و برداشت های غلط و منحرف روی می آورند و برای خلع سلاح مسلیمن و ضربه زدن به صلابت و ابهّت و اقتدار امّت محمّد (ص) به هر کاری دست می زنند.» (13)
امام، ضمن اعتقاد به این دشمن، این روش را در سال های اخیر نسبت به ملت های جهانی اعمال کرده است، می فرماید: «در طول تاریخ در این سده های آخر کوشش شده است که ملت های جهان سوم خواب باشند، غافل باشند و توجهشان به شخصیت خودشان نباشد و شخصیت خودشان رااصلاً وابسته به غیر بدانند... ما را در غفلت و در خواب نگه داشتند که ما هیچ یک از امور صنعتی را قادر به تحقّقش نیستیم.» (14)

3- بهانه جویی

دشمنان نظام اسلامی به لحاظ دشمنی و غرض ورزی در جستجوی کشف نقاط ضعف نظام ما بوده اند، به همین جهت از مهم ترین خصیصه های دشمن، بهانه جویی بوده و همیشه برخوردهای مردم و مسئوولان نظام را تحت نظر داشته و در صدد بهانه گیری برای بهره برداری سیاسی است. امام خمینی (رحمه الله) در این باره می فرماید: «هنوز دشمن از شرارت ها دست بر نداشته است و چه بسا بهانه جویی ها به شیوه های تجاوزگرانه خود ادامه دهد.» (15)
امام، مسئوولان نظام را به این نکته که در اظهارات، انتقادات و اشکال گیری ها از شیطنت های دشمن غافل نباشند، چنین توجّه می داد: «شیاطین را که از اطراف، دنبال این هستند که یک چیزی پیدا کنند و در بوق ها بزرگش کنند در نظر بگیرید، چرا هر روز برای بوق های خارجی یک چیز درست می کنید». (16)
امام، اقدامات مسؤولان را در جهت حل مشکلات، یکی از راه های مقابله با بهانه جویی های دشمنان می دانست و می فرمود: «در این موقع خطیر که بدخواهان خارج و داخل و بلندگوهای ابر قدرت ها خصوصاً آمریکای جنایتکار با هر وسیله می خواهند ملت و دولت و مجلس و دادگاه های ایران را متهم کنند... لازم است رئیس جمهور با همه ی ارگان های جمهوری اسلامی و با تشریک مساعی یکدیگر، جریانات امور را به طوری هماهنگ و موافق با اسلام که بهانه را از دست بدخواهان بگیرند.» (17)
ایراد گیری و اشکال تراشی و در نتیجه بدبین کردن مردم نسبت به نظام، یکی دیگر از شیوه های اعمال دشمنی و جنگ روانی دشمن نسبت به انقلاب و نظام است. امام (رحمة الله) می فرمود: «آنهایی که وادار می کنند مردم را به ایراد، آنها می خواهند نهضت پیش نرود... برای این است که متوقّف کنند مردم را یا بدبین کنند...» (18)

4- جریان سازی علیه روحانیت و مرجعیت

یکی دیگر از شیوه های اعمال دشمنی و راه انداختن جنگ روانی توسط دشمن حیله گر است، چرا که دشمنان می دانند یکی از مهم ترین عوامل پیروزی انقلاب و اتّحاد اقشار مختلف جامعه، نفوذ معنوی روحانیت و مقبولیت آنها در بین ملت است لذا دریافته اند که با خدشه دار کردن وجهه ی روحانیت و جریان سازی علیه آن ها می توان باعث اختلاف و تفرقه بین مردم و به منافع و خواسته های شوم خود دست یافت. امام خمینی (رحمه الله) در این خصوص، می فرماید: «اعلام خطری را که به ملت ایران می کنم این است که جریانی در کار است که روحانیت را کنار بگذارند و جریانی در کار است که شما را از روحانیت جدا کنند و آن کنند که بر سر ملت در زمان محمد رضا آمد، منتهی به یک صورت دیگر. بیدار شوید ای ملت، بیدار شوید ای روحاینت... بیدار شوید و این جریان را خنثی کنید و نگذارید ملت شما و مملکت شما انحراف پیدا کند از آن راهی که شما دارید که راه اسلام و راه خدا و خط رسول اکرم (ص) است. (19)

5- نشر اکاذیب

از شیوه های جنگ روانی دشمن که غالباً توسط خبر گزاری هاصورت می گیرد، نشر و اشاعه اکاذیب می باشد. آنان بدین وسیله می کوشند تا به صورتی مرموز و نا محسوس پایه های استوار نظام اسلامی را سست کنند. امام خمینی (رحمه الله) در این باره می فرماید: «امروز کارهای ایران مورد توجه دنیا و خبرگزاری ها و مطبوعات و رادیوها و تلویزیون هاست و همه ی آن ها مراقب هستند که چیزی پیدا نموده و با اضافات و دروغ پردازی ها به جمهوری اسلامی صدمه وارد سازند و با مصاحبه های صد در صد دروغ با افراد مغرض یا اظهار نظر های بی مورد در باره ی افراد می خواهند اذهان مردم را منحرف سازند.» (20) از نظر امام، نشر اکاذیب و تحریف توسط عوامل دشمن، در راستای ضربه زدن به اسلام و حیثیت نظام بوده (21)، وظیفه ی آحاد مسلیمن ایران و جهان است که با خنثی سازی این نوع تبلیغات، توطئه های دشمنان را نقش بر آب کنند. در این خصوص فرمود: «بی جهت نیست که بوق های تبلیغاتی در سراسر جهان و ولیده های بومی آنان، تمام توان خود را صرف شایعه ها و دروغ پردازی های تفرقه افکن نموده اند و میلیاردها دلار صرف آن می کنند... امروز و در آتیه آن چه که برای ملت ایران و مسلمانان جهان باید مطرح باشد و اهمّیت آن را در نظر بگیرند، خنثی کردن تبلیغات خانه برانداز است». (22)

6- تهمت زدن و افترا

از شیوه های دیگر دشمن در راستای رسیدن به اهداف شوم خود، تهمت زدن و افترا بستن در زمینه های مختلف از جمله، تهمت تجاوز گری نسب به دولت ها و ملت ها، (23) تهمت رابطه با اسرائیل (24)، تهمت از بین رفتن حقوق بشر (25)، تهمت تروریست پروری (26) و... است.
از شایعه ترین تهمت هایی که دشمنان نظام، مطرح می کنند، تجاوز گری نسبت به ملت هاست که امام خمینی در این باره می فرماید: «از داخل و خارج با اسلحه و قلم های بدتر و جنایت بار تر از سلاح های گرم به این ملت مظلوم حمله ور شده و در صدد شکست انقلاب اسلامی و شکست انقلاب عزیز بر آمده اند و از هیچ تهمت و افتراء به ملتی که جز به احکام اسلام و قرآن کریم فکر نمیکند، خودداری نمی کنند (27).
ایشان در خصوص تهمت دیگری که دشمنان راجع به رابطه ایران با اسرائیل زده اند می فرماید: «اخیراًدر بوق های تبلیغاتی، تهمت مفتضحانه ی رابطه ایران با اسرائیل و خریداری اسلحه را پیش کشیده اند به امید آن که اعراب از ایران جداکنند و بین مسلمانان، دشمنی ایجاد نموده راه را برای ابر قدرت ها باز و سلطه ی آنان را هر چه بیشتر افزایش دهند لیکن چه شخص مطّلعی است که نداند ایران دشمن سر سخت اسرائیل بوده و هست.» (28)

7- اشاعه ی بی بند و باری و فساد

از شیوه های دیگر دشمن در جهت رسیدن به مقاصد و نیات پلید خویش، ترویج و تبلیغ آزادی وارداتی و ایجاد فرهنگ بی بند و باری و فساد است. جریان تاریخی فروپاشی تمدن اسلامی در آندلس، سند گویایی است که پرده از حرکات پنهانی و جنگ روانی دشمن بر می دارد. زمانی که مسلمانان توانستند از تنگه ی جبل الطّارق عبور کرده با پشت سر نهادن دریا، دروازه ی اروپا را بگشایند و تمدّن اسلامی را در آن سرزمین پایه ریزی کنند، توطئه های گوناگون در جهت استحاله فرهنگی و از بین بردن فرهنگ اسلامی شروع گردید. (29)
از مهم ترین توطئه های آنان ترویج فساد و فحشا بود که در قالب اختلاط مردان و زنان، استعمال مشروبات الکلی، ترویج هم جنس بازی و... صورت گرفت و دیری نپایید که قدرت و صولت مسلمانان را در هم شکست. با پیروزی انقلاب، مبارزه علیه مظاهر فساد به سرعت آغاز شد و ارزش های اخلاقی به سرعت جایگزین ضد ارزش ها گردید. از آن جا که استعمار پیر، از تجارب مکرّر خود در جوامع اسلامی به این نکته رسیده بود که هرگاه در صحنه ی سیاسی به موفقیت نرسد، از شیوه های دیگر استفاده کند، لذا تخریب باورهای اخلاقی و دینی مردم را از طریق آزادی استعماری و اشاعه ی فساد و بی بندوباری، سر لوحه ی کار خود قرار داد. (30)
به همین جهت بود که امام خمینی (رحمه الله) با آزادی به سبک غربی که مساوی با زوال ارزش ها و شیوع فساد بود، مخالفت می کرد. (31)
و ضمن بیان این نکته که آزادی منهای اخلاق، همان آزادی وارداتی است که از غرب آمده، می فرمود: «این یک آزادی وارداتی است که از غرب آمده، آزادی استعماری است یعنی ممالک مستعمره را دیکته کردند به آنهایی که خائن به مملکت هستند دیکته کرده اند به این که ترویج این آزادی ها را بکنند. (32)
درجای دیگر می فرماید: «باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می شود از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانی ها و کتب و مجلات بر خلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور، حرام است. (33)

8- تفرقه افکنی

از قدیمی ترین و موثّر ترین شیوه های مقابله ی روانی برای براندازی یک نظام، ایجاد تفرقه بین اقشار گوناگون آن ملت می باشد. دشمنان جمهوری اسلامی، نیز از همان آغاز به این شیوه روی آوردند. امّا امام با هشیاری تمام نقشه های آن را نقش بر آب کردند. «امروز وضع سیاسی دنیا طوری است که تمام کشورهای عالم در تحت نظر سیاسی ابر قدرت ها هستند، همه جا ناظر هستند و برای شکست همه ی طوایف و قشر های دیگر طرح دارند و مهم ترین طرح آنان این است که بین برادرها اختلاف ایجاد کنند طرح های سیاسی و اساسی آنها این است که با اسما مختلف و با صورت های متعدّد بین برادرها و بین دوست ها اختلاف بیندازند». (34)

9- ایجاد نا امنی و هرج و مرج

از دیگر شیوه های دشمن جهت مقابله روانی با نظام، ایجاد نا امنی و هرج و مرج است. ایجاد نا امنی زمینه ی مناسبی برای تضعیف روحیه مقاومت و ایستادگی مردم خواهد بود و توجّه کار گزاران نظام را از موضوعات کلیدی و اصلی به موضوعات فرعی و جنبی سوق می دهد. دل سردی و نا امید کردن مردم، ایجاد حس بی اعتمادی نسبت به مسئوولان نظام، اعلام وجود مشکلات، موانع و تنگناهای مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی و القای این که این مشکلات، حل نشدنی است برخی از مواردی است که با پیروزی انقلاب اسلامی از طریق دشمن، در جهت ایجاد نا امنی به کار گرفته شد.
سخن امام خمینی (رحمة الله) در مورد هدف دشمن در جهت ایجاد نا امنی و هرج و مرج چنین است: «در صددند که اثبات کنند به خارج که ایران، استقرار ندارد. ایران هرج و مرج است، می خواهند یک وقت بخواهند دخالتی بکنند، افکار عمومی دنیا را محیّا کرده باشند برای آن کار، الان هم مشغول همین هستند و همه ی تبلیغاتشان برای همین معنی است که منعکس کنند ایران الان به وضع هرج و مرجی دارد می گذرد»(35)
ایجاد نا امنی و هرج و مرج از طرق گوناگونی صورت می گیرد از جمله:

1-9- ارعاب و تهدید

نوعاً قدرت های ستمگر از راه ارعاب و تهدید یا به وسیله ی بوق های تبلیغاتی خودشان و یا به وسیله ی عمال مزدور بومی خائنشان مقاصد شوم خود را اجرا میکنند. (36)

2-9- جنجال آفرینی (37)

3-9- ایجاد یأس و ناامیدی در مورد

یکی از امور بسیار مهم که دشمنان، کارهای خودشان را با آن انجام میدهند مایوس کردن قشرهای مختلف کشور است. (38)

4-9- ترور شخصیت های فکری جامعه

«امروز استکبار شرق و غرب چون از رویارویی مستقیم با جهان اسلام عاجز مانده است، راه ترور و از میان بردن شخصیت های دینی و سیاسی را از یک طرف و نفوذ و افکار گسترش فرهنگ اسلام آمریکایی ها را از طرف دیگر به آزمایش گذاشته اند» (39)
در خصوص نحوه ی اعمال دشمنی و بیان برنامه ها، شیوه ها و ابزار دشمن به همین مقدار به عنوان نمونه اکتفا می گردد، چرا که استقصاء موارد، دسته بندی و توضیح تفضیلی آنها با پیچیده تر شدن زندگی و پیش رفت امکانات ارتباطی و ماهواره ای امروز، کاری بس دشوار و از حوصله ی این نوشتار خارج است. بنابراین به نحو مختصر و موردی و با الهام از قرآن کریم به برخی دیگر از برنامه ها و شیوه های اعمال دشمنی اشاره می گردد.
1- قدرت نمایی ظاهری دشمن (40)
2- توسل به زر و زور و تزویر (دروغ و تهدید و خشونت) (41)
3- استهزاء و تمسخر (42)
4- تحمیق و استحمار مردم (استفاده از نقطه ضعف ها و استخفاف عقول) (43)
5- محاصره و ترحیم اقتصادی (44)
6- دشمنی در لباس دوستی . (45)

پی نوشت ها :

1. برای توضیح بیشتر ر.ک:ایران و آمریکا، ص 338- 260
2. ایران و آمریکا، ص 262 -260
3. همان، ص 334
4. همان، ص 338
5. صحیفه ی نور، ج21، ص 92
6. همان، ج10، ص 134
7. تبلیغات و جنگ روانی،ص 35
8. همان، ص 188
9. نساء(4)/83
10. تفسیر نمونه، ج4، صص32- 30

 

نمونه هایی از جنگ روانی دشمن - راسخون

rasekhoon.net › مقالات › جهان سياست › فرهنگنامه سياسي › جنگ نرم
رتبه: ۴ - ‏۱۱۷ رأی
16- راه اندازی ایستگاه رادیویی به زبان فارسی علیه ایران و صرف بودجه های کلان در راه اداره و ادامه آن 17- تلاش ... 18- برنامه ریزی وسیع برای تخریب چهره جمهوری اسلامی و ناکارآمد جلوه دادن نظام (2) ... نمونه ای از جنگ های روانی بعد از انقلاب در ایران می باشد.

نمونه هايی از جنگ روانی دشمن - مسجد و مجتمع فرهنگي آموزشي ...

www.noorolasfia.ir/article/36167/نمونه-هايی-از-جنگ-روانی-دشمن.aspx
16- راه اندازی ایستگاه رادیویی به زبان فارسی علیه ایران و صرف بودجه های کلان در راه اداره و ادامه آن 17- تلاش ... 18- برنامه ریزی وسیع برای تخریب چهره جمهوری اسلامی و ناکارآمد جلوه دادن نظام (2) ... نمونه ای از جنگ های روانی بعد از انقلاب در ایران می باشد.

نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران - آخرین اخبار ...

tatilat-1396.blogsky.com/1395/.../نمونه-هایی-از-جنگ-روانی-علیه-جمهوری-اسلامی-ایران
۴ بهمن ۱۳۹۵ ه‍.ش. - 16- راه اندازی ایستگاه رادیویی به زبان فارسی علیه ایران و صرف بودجه های کلان در راه اداره و ادامه آن 17- تلاش ... 18- برنامه ریزی وسیع برای تخریب ...

نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران - عکس ها|فیلم

9009le.blogsky.com/1395/11/05/.../نمونه-هایی-از-جنگ-روانی-علیه-جمهوری-اسلامی-ایرا...
۵ بهمن ۱۳۹۵ ه‍.ش. - نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران ... انشا در مورد ایران کلاس هفتم | انشا درمورد اسمان شب کلاس هفتم · طرز تهیه راحت الحلقوم|فیلم طرز ...
آمادگی دفاعی نهم - درس هشتم: جنگ نرم - پرسش ها و پاسخ های آمادگی دفاعی نهم متوسطه (دوره اول) ... 15- نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوري اسلامی ایران را بیان کنید.
تهدیدهای نرم علیه جمهوری اسلامی ایران؛ اهداف، ابعاد و راه های مقابله با آن ... نمونه ای از این تهدیدات در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری بر همگان آشکار شد. .... تا با راه اندازی جنگ نرم علیه ایران، از گسترش و نفوذ قدرت جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند.

بازی هسته ای ایران و جنگ روانی آمریکا// اهداف جنگ روانی - ویستا

vista.ir/article/302399/بازی-هسته-ای-ایران-و-جنگ-روانی-آمریکا-اهداف-جنگ-روانی
اما بعد از آن عملیات دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی، وارد مرحله تازه ای شد. .... به عنوان مثال اهداف سیاسی کوتاه مدت آمریکا از ایجاد جنگ روانی علیه ایران این است ... نمونه بارز این شایعات داستانهای جعلی و خصمانه ای است که از سوی دشمنان این نظام و ...

نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران را بنویسید - ...

g36.ir/tag/نمونه-هایی-از-جنگ-روانی-علیه-جمهوری-اسلامی-ایران-را-بنویسید
نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوري اسلامی ایران را بیان کنید آمادگی دفاعی نهم درس هشتم جنگ نرم برای شما نمونه هایی از جنگ روانی دشمنان…,نمونه هایی از جنگ روانی علیه ...

سکوی علم - مطالب ابر نمونه هایی از جنگ روانی دشمن علیه ...

s-lessonsteach.mihanblog.com/.../نمونه%20هایی%20از%20جنگ%20روانی%20دشمن%2...
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - پاسخ ها : فعالیت 1 (ص62) : من میتوانم با حضور در جبهه و گروه های امداد رسانی در مقابل دشمن مقاومت بکنم فعالیت 2 (ص63) : روسیه : از پناهگاه های ضد ...
۵-ایجاد جو بدبینی بین المللی علیه ایران مبنی بر مقصر بودن در جنگ .... در این حال کلینتون رئیس جمهور وقت آمریکا پیشنهاد سه ماده ای را در ۲۳ مرداد مبنی بر: ۱پذیرش ... موارد فوق نمونه های متعددی از جنگ روانی و سیاسی است که فقط در طول سه سال از دوران ...

ابزارهای جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران - پایداری ملی

paydarymelli.ir/fa/news/2764/ابزارهای-جنگ-نرم-علیه-جمهوری-اسلامی-ایران
عنوان: ابزارهای جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران نویسنده: امیر هوشنگ طهماسبی پور ... از اطلاعات کاربران و اعضاء را با بیان نمونه‌هایی مورد کنکاش قرار داده و عملکرد های ...
۲ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - 16- راه اندازی ایستگاه رادیویی به زبان فارسی علیه ایران و صرف بودجه های کلان در راه اداره و ادامه آن 17- تلاش ... 18- برنامه ریزی وسیع برای تخریب ...

نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران - 1

blogsabz.rozblog.com/post/.../نمونه-هایی-از-جنگ-روانی-علیه-جمهوری-اسلامی-ایران.htm...
۴ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - نمونه هایی از جنگ روانی دشمن Translate this page 16- راه اندازی ایستگاه رادیویی به زبان فارسی…,نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران ...
نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران. sar3damusic.ir/Forum/Post/166. تقریباً ۶۴۲٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۸۷ ثانیه) اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنیدنمونه ...

[DOC]دورنمای 27 سال عملیات روانی امریکا علیه ایران - جنگ نرم و ...

www.swar.ir/downloads/articles/Amalyat%20ravani%20amrica%20alayhe%20iran.doc
به یقین پیش از اين واقعه و پس از آن، نمونه هاي متعدد ديگري از عملیات رواني سنتي را مي توان ..... شاخص های عملیات روانی امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس.

جنبش سبز نمونه‌ای از جنگ نرم علیه ایران است! - افکارنیوز

www.afkarnews.ir/بخش.../458155-جنبش-سبز-نمونه-ای-از-جنگ-نرم-علیه-ایران-است
۲۷ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - وی اخیراً در طی دیدار با مدیران رادیو و تلویزیون ایران اظهار داشت که یک جنگ نرم در حال انجام است که هدف آن استحاله جمهوری اسلامی ایران و واژگونی اصول ...

[PDF]جنگ نرم عليه جمهوری اسالمی ایران

pubj.ricest.ac.ir/index.php/code7mg/article/download/628/665
سؤال اصلی اين مقاله اين است كه جنگ نرم غرب، سازكارها و ابزارهای آن عليه ج.ا.ايران. 1. استاديار .... جنگ نرم شامل هر گونه اقدام رواني و تبليغات رسانه اي كه جامعه هدف. يا گروه هدف را ..... هاي مختلف(: نمونه هاي NGO5- تأسيس نهادهاي غير دولتي به طور گسترده ) ...
۲ آذر ۱۳۸۸ ه‍.ش. - براندازي ، جنگ اينترنتي ، ايجاد شبکه هاي راديوتلويزيوني و پخش ... پديده جنگ نرم که عليه جمهوري اسلامي ايران به راه افتاده است به شکل هاي مختلف مانند .... کردند: امروز نشانه هاي وحدت عمومي و همدلي مردم قابل مشاهده است که نمونه هاي بي ...

نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران - عکس

fungood.site/tags/نمونه-هایی-از-جنگ-روانی-علیه-جمهوری-اسلامی-ایران.html
نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران · : نمونه سوالات پایان ترم دفاع مقدس ... جنگ نرم از جمله مباحثی است که قرآن کریم در آیات مختلف بدان پرداخته است.
۲۹ آبان ۱۳۸۹ ه‍.ش. - براندازی ، جنگ اینترنتی ، ایجاد شبکه های رادیوتلویزیونی و پخش ... پدیده جنگ نرم که علیه جمهوری اسلامی ایران به راه افتاده است به شکل های مختلف مانند .... کردند: امروز نشانه های وحدت عمومی و همدلی مردم قابل مشاهده است که نمونه های بی ...
16- راه اندازی ایستگاه رادیویی به زبان فارسی علیه ایران و صرف بودجه های کلان در راه اداره و ادامه آن 17- تلاش ... 18- برنامه ریزی وسیع برای تخریب چهره جمهوری اسلامی و ...

تحقیق درباره جنگ روانی - سایت علمی و پژوهشی آسمان

www.asemankafinet.ir/post/2675/تحقیق-درباره-جنگ-روانی.aspx
جنگ رواني اخير آمريکا عليه ايران از چند منظر قابل بررسي است . ... زدايي نسبت به تهديد هاي امريکا به وجود آمده است و سياست اصولي و داهيانه جمهوري اسلامي ايران ..... عنوان جندالسماء- سربازان آسمان- در عراق يا نمونه هاي ديگر آن در داخل كشور را شاهد بوده ايم.».
در اين مقاله، راهبرد ها و محور هاي عمليات رواني در دفاع مقدس مورد بررسي قرارگرفته و ... ازديگر راهبردهاي عمليات رواني ايران عليه عراق اين بود كه جنگ را بخشي از تهديد .... استفاده مناسب از مارش نظامي سرود، شعر و تابلوهاي تبليغاتي نمونه هايي از آن اس.

عملیات روانی آمریکا علیه ایران در مذاکرات هسته ای - دیپلماسی ...

www.irdiplomacy.ir/.../عملیات+روانی+آمریکا+علیه+ایران+در+مذاکرات+هسته+ای++.ht...
۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ه‍.ش. - دیپلماسی ایرانی : عملیات یا جنگ روانی، یکی از پیش پا افتاده ترین اصول ... مانند: جنگ های اول و دوم با عراق، جنگ در افغانستان و لیبی، نمونه هائی هستند که ... از سوی دیگر، پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران بعنوان موضوعی که کلیت ...

نمناک بلاگ | نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران

youkade.namnakblog.ir/page-31556.html
16- راه اندازی ایستگاه رادیویی به زبان فارسی علیه ایران و صرف بودجه های کلان در راه اداره و ادامه آن 17- تلاش ... 18- برنامه ریزی وسیع برای تخریب چهره جمهوری اسلامی و ...

جواب فعالیت های درس 8 آمادگی دفاعی نهم - درس کده

darskade.ir/جواب-فعالیت-های-درس-8-آمادگی-دفاعی-نهم/
جواب کلیه فعالیت های درس ۸ آمادگی دفاعی پایه نهم. موضوع درس : جنگ ... نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران را در کلاس درس بررسی کنید؟ ۱ اعلام امکان وقوع ...
توسط حبي محمدباقر
عنوان مقاله: بررسي شيوه هاي عمليات رواني عليه ايران از نظر نيروهاي نظامي ... مقدمه: دشمنان جمهوري اسلامي ايران پس از ناکامي در تهديد سخت به بهره گيري از عمليات رواني و ... يافته ها: از نظر نمونه مورد بررسي شيوه هاي عمليات رواني دشمن به ترتيب اهميت از ...
انقلاب هاي رنگي كه در چندين كشور بلوك شرق و شوروي سابق رخ داد،در واقع نمونه اي از ... عمليات رواني ، جنگ رسانه اي، با استفاده از ابزار رسانه اي ( راديو ، تلويزيون، ... و كم هزينه ترين و درعين حال خطرناك ترين و پيچيده ترين نوع جنگ عليه امنيت ملي يك ...

نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران

www.mci-ava.ir/j.aspx?q=نمونه_هایی_از_جنگ_روانی_علیه_جمهوری_اسلامی_ایران&id...
نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران ... جاده ابریشم ازچه کشورها وسرزمین هایی میگذشت؟ ... سوره هایی که نام حیوان هستند ...

نقش پیاده نظام رسانه ای غرب در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی - ...

kayhan.ir/fa/news/.../نقش-پیاده-نظام-رسانه-ای-غرب-در-جنگ-نرم-علیه-جمهوری-اسلامی
۱۳ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - نقش پیاده نظام رسانه ای غرب در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی. مصطفی انصافی دشمنان جمهوری اسلامی ایران و به خصوص آمریکا پس‌از شکست در مبارزه با ... نمونه این اقدام غربی‌ها را می‌توان در انتخابات سال 88 ریاست جمهوری مشاهده کرد که به ...
۱۳ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ازدیگر راهبردهای عملیات روانی ایران علیه عراق این بود که جنگ را بخشی از تهدید استکبار .... ت) محور های عملیات روانی جمهوری اسلامی در دفاع مقدس .... (نمونه اعلامیه عراق علیه ایران در پیوست مقاله) محور هایی که عراق در عملیات روانی بر ضد ...
عملیات روانی - نگاهي به سه دهه عمليات رواني عليه انقلاب اسلامي ايران - پایگاه اطلاع رسانی ... اين طرح كه در پايان دوران رياست جمهوري جرج بوش توسط استراتژيست هاي .... موارد فوق نمونه هاي متعددي از جنگ رواني و سياسي است كه فقط در طول سه سال از دوران ...
مخصوص بچه های تنبل - اینجا راه حلی برای تنبل ها است. ... نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران را در کلاس درس برسی کنید. دخالت مستقیم امریکا در ...

مفهوم جنگ نرم-جنگ نرم عليه ايران -مقابله با جنگ نرم | پرسمان ...

siasi.porsemani.ir/content/مفهوم-جنگ-نرم-جنگ-نرم-عليه-ايران-مقابله-با-جنگ-نرم
پدیده جنگ نرم که هم‌اکنون به عنوان پروژه‌ای عظیم علیه جمهوری اسلامی ایران در حال تدوین است ..... برخي از نمونه هاي جنگ رواني عليه ايران در طول سال 1385، برخي از مهمترين ...
۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ ه‍.ش. - کلیدواژه‌ها: عملیات روانی، دیپلماسی رسانه‌ای، جمهوری اسلامی ایران، تهدید نرم، ایالات متحده آمریکا * 1. ... در جریان جنگ های ایران و روم در دوره اشکانیان و ساسانیان دو طرف به کرات از تاکتیک عملیات روانی علیه یکدیگر استفاده کردند. .... بزرگ جلوه داده می‌شوند، بیانیه‌های دیپلماتیک را می‌توان نمونه برجسته‌ای ازآنها دانست.

چيستي و چرايي جنگ نرم آمريكا عليه ايران - Gerdab.IR | گرداب

www.gerdab.ir/fa/news/1295/چيستي-و-چرايي-جنگ-نرم-آمريكا-عليه-ايران
۱۳ تیر ۱۳۸۹ ه‍.ش. - چيستي و چرايي جنگ نرم آمريكا عليه ايران ... گرداب- «مارك پالمر» نام يكي از استراتژيست هاي معروف آمريكايي است كه از او به عنوان يكي از نوآوران ... (1) امروز جمهوري اسلامي و نظام اسلامي با يك جنگ عظيمي مواجه است. .... ارائه تصويري سياه و خطرناك از جمهوري اسلامي ايران براي افكار عمومي جهان كه آخرين نمونه آن ساخت و پخش ...

باشگاه اندیشه › راهکارهای امریکا در جنگ نرم با جمهوری اسلامی ...

www.bashgah.net › مطالعات اجتماعی › جنگ › جنگ نرم
پدیده جنگ نرم که هم‌اکنون به عنوان پروژه‌ای عظیم علیه جمهوری اسلامی ایران در حال ... بی،ای.ماتیو) راهکارهای رسیدن و در اختیار داشتن قدرت نرم محورهای ذیل را دربر می‌گیرد: .... اسلام و جنگ رسانه‌ای غرب علیه کشورهای جهان سوم، دو نمونه بارز از موضوعی هستند که ...

نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران

scriptux.ir/.../نمونه%20هایی%20از%20جنگ%20روانی%20علیه%20جمهوری%20اسلامی%...
نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران - … نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران - … جستجو. نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران - …

جنگ نرم

softwar2.blogfa.com/
جمهوری اسلامی طی 30 سال گذشته با قدرت هوشمند فزاینده خود توانسته بحران های .... استانی از ایران اسلامی نبود که صدها شهید تقدیم انقلاب نکرده باشد اما جنگ .... حملات سایبری هر روزه در حال افزایش است، چه این حملات علیه سامانه‌های ناتو باشند و چه علیه ..... در عرصه ی حکومتی اسلامی وارد کرده اند تفکرات سکولار اسلامی است که نمونه اش را در ...
**سخنان مقام معظم رهبری را در باره ی جنگ نرم جستوجو کنید و درباره ی آن به بحث پردازید ... نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران را در کلاس درس برسی کنید.
۹ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - بیانه های سیاسی را می توان نمونه برجسته ای از آنها دانست ..... عمده ترین شیوه های جنگ روانی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران در این مرحله عبارت ...

جنگ نرم

jangenarm-iman.blogfa.com/
جنگ نرم - تهاجم فرهنگي و جنگ رواني غرب عليه ايران - جنگ نرم. ... برای بچه هایی که هم حرفه ای فکر می کنند و هم رفتار حرفه ای دارند ... راستی نگین چه ربطی به جنگ نرم داره ها ؟ .... نمونه ای از این باور های غلط را ذکر می کنیم : 1 - آزادی های شما توسط .... حال این سوال پیش می آید که ، علت تقابل غرب با جمهوری اسلامی ایران چیست ؟ چرا نیکسون ...
۲ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - نمونه سوالات از درس هشتم و نهم از کتاب آمادگی دفاعی دوم متوسطه سال ..... نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران را در کلاس بررسی کنید.
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - بررسی علل جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی جنگ نرم در مقابل جنگ سخت ... پدیده جنگ نرم که علیه جمهوری اسلامی ایران به راه افتاده است به شکل های مختلف مانند .... کردند: امروز نشانه های وحدت عمومی و همدلی مردم قابل مشاهده است که نمونه های بی ...
۶ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - عملیات روانی در سخنرانی های رهبران جنگ دوم جهانی » عملیات روانی در ... عملیات روانی می باشد که جمع کثیری را بدین وسیله بر علیه خلاف حضرت علی (ع) شورانید. ... و وحشت مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند و یا اینکه ...
بهترین و جالب ترین مطالب-محب امام نقی ع - جنگ نرم آمریکا علیه ایران؛ چیستی و چرایی. ... پدیده جنگ نرم که هم‌اکنون به عنوان پروژه‌ای عظیم علیه جمهوری اسلامی ایران در حال ... الف- پیگیری پرونده هسته ای ایران و القای غیرصلح آمیز بودن این فناوری و ... نمونه آن ساخت و پخش فیلم ضدایرانی 300 بوده نمونه دیگری از این اقدامات به شمار می آید.

نمونه ای از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران

www.wiki-daro.ir/j.aspx?q=نمونه_ای_از_جنگ_روانی_علیه_جمهوری_اسلامی_ایران&id...
سوال : نمونه ای از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران ؟ پاسخ : پاسخ سوال فوق را در زیر مشاهده نمایید. جهت دریافت پاسخ دقیق این سوال : اگر همراه اولی هستید سوال مورد ...

خبرگزاری تسنیم - راهبردهای عملیات روانی رسانه‌های عربی ...

https://www.tasnimnews.com/.../راهبردهای-عملیات-روانی-رسانه-های-عربی-غربی-علیه-...
در این راستا رشد و بروز اسلام تکفیری در چند سال اخیر نمونه ای ناموفق برای تعریف مقابل نمونه موفق اسلام سیاسی یعنی جمهوری اسلامی ایران است که به شدت از سمت ...
۱۰ آبان ۱۳۸۹ ه‍.ش. - نمونه هایی از اقدامات ارتش سایبری ایران برعلیه جنگ نرم امریکا ... میلیون «فیلترشکن»، جنگ روانی پردامنه‌ای را علیه جمهوری اسلامی سازماندهی کرد.

جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران

www.irancell-pishvaz.ir/j.aspx?q=جنگ_روانی_علیه_جمهوری_اسلامی_ایران&id...
نمونه هایی از جنگ روانی دشمن از این رو برای ترویج ان در نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه . ... طرفی وقتی امریکا از سیاست های جنگی و کودتای نظامی علیه ایران از قبیل ...
۲۸ شهریور ۱۳۹۱ ه‍.ش. - به گزارش حدیدنیوز رسانه ها و مقامات آمريكايي، در عمليات هاي رواني خود عليه جمهوری اسلامی و نهادهاي مهم و تاثير گذار در ايران را با اتهاماتي همچون:
16- راه اندازی ایستگاه رادیویی به زبان فارسی علیه ایران و صرف بودجه های کلان در راه اداره و ادامه آن 17- تلاش ... 18- برنامه ریزی وسیع برای تخریب چهره جمهوری اسلامی و ...
جنگ روانی عراق علیه جمهوری‌اسلامی ایران فرآیندی کاملاً پیچیده داشت، عراق با ... علی‌رغم این‌که عراق از نمونه‌هایی که گفته شد، استفاده می‌کرد، از سایر اقدامات به خصوص، ...
۲ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش. - ماهيت جنگ نرم دربرابر نظام اسلامي؛. دلایل به کارگیری قدرت نرم علیه جمهوری اسلامی ایران. نمونه هایی از اظهارات دشمنان انقلاب اسلامی. جنگ نرم و دكترين ...
۲۵ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - امروزه جنگ نرم و عملیات روانی به گفتمان حاکم بر سپهر ارباب سیاست تبدیل شده است. ... نرم غرب علیه جمهوری اسلامی، چیستی، اهداف، ابعاد، ابزار و ویژگی های آن ... کاربران و اعضاء را با بیان نمونه هایی مورد کنکاش قرار داده و عملکرد های ...

نقش تروريسم در جنگ رواني عليه جمهوري اسلامي ايران

www.teror-victims.com/fa/index.php?Page=definition&UID=4751881
۱۳ آبان ۱۳۹۰ ه‍.ش. - تروريسم ، در قرن حاضر بهانه اي براي جنگ افروزي قدرت هاي بزرگ به حساب مي آيد ... بررسي نقش تروريسم در انجام جنگ رواني عليه جمهوري اسلامي ايران كه از ابتداي ..... ايالات متحده و اكثر كشور هاي دنيا اين عمل را به عنوان يك نمونه اصلي ...
هدف آمريكا از جنگ رواني كه عليه جمهوري اسلامي در افغانستان به راه انداخته، تحريك افكار ... جنگ رواني در حوزه هاي سياسي و اقتصادي اشاره شد و اكنون حوزه هاي فرهنگي، نظامي و ... مقيم ايران را دور از فرهنگ اصيل افغانستان نشان دهند و براي نمونه، چنين تبليغ ...
سرپرستی تولیدات تاکتیکی آن را برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران برعهده گرفتند. ... فرامنطقه ای در جهت بر اندازی نرم نظام جمهوری اسلامی ایران دست زده است که نمونه ..... آوري اطلاعات، جريان سازي و جنگ رواني عليه نظام جمهوري اسلامي، تاسيس سايت هاي ...

عملیات روانی سعودی ها و تجزیه طلبان علیه ایران+جزئیات - ...

eslamabadkhabar.ir/news/.../عملیات-روانی-سعودی-ها-و-تجزیه-طلبان-علیه-ایرانجزئیا...
پس از آنکه عربستانی ها در جنگ علیه یمن در عملیاتی موسوم به "طوفان قاطع ... که در تریبون های مختلف تلویحا شکست خود در یمن را به گردن جمهوری اسلامی ایران ... این ها نمونه ای از دروغ پراکنی هدفمند عربستانی ها در منتشر کردن تصاویر علیه ایران بود .

دفاعی سوم راهنمایی

defaeimehr.blogfa.com/
دفاعی سوم راهنمایی - سؤالات تشریحی چهارگزینه ای و مطالب مربوط به درس - دفاعی سوم راهنمایی. ... چهار نمونه از اهداف جنگ رواني عليه اسلام، انقلاب اسلامي ايران را بنويسيد. 13 . ..... سلاح نيروهاي بسيج در مقا بله دشمنان جمهوري اسلامي ايران را بنويسيد. 9.

نمونه هایی از جنگ روانی دشمن - صفحه 2 - تالار گفتگوی هم میهن ...

forum.hammihan.com › تالارهای موضوعی › تاریخ و فرهنگ › تاریخ ایران
۴ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - 13پست - ‏4 نویسنده
16- راه اندازی ایستگاه رادیویی به زبان فارسی علیه ایران و صرف بودجه های کلان در راه اداره و ... 18- برنامه ریزی وسیع برای تخریب چهره جمهوری اسلامی و ناکارآمد جلوه دادن نظام (2) ... نمونه ای از جنگ های روانی بعد از انقلاب در ایران می باشد.
۱۱ بهمن ۱۳۸۸ ه‍.ش. - سی» فارسی، نمونه ای از کارکرد جنگ روانی .... و عموماً از مخالفان سرشناس نظام جمهوری اسلامی ایران برای برنامه‌های خود استفاده می‌کنند، شبکه «بی‌.بی‌.

زمینه‌ها و اهداف جنگ نرم غرب علیه ایران | نقل قول

naghleghol.ir/1395/05/زمینه‌ها-و-اهداف-جنگ-نرم-غرب-علیه-ایرا.html
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - جنگ نرم در برابر جنگ سخت در حقیقت شامل هر گونه اقدام روانی و تبلیغات رسانه ای ... برای نمونه شایعات مبنی بر تسلیم شدن بسیاری از اعضای طالبان و القاعده، ... بر همین اساس برنامه های نرم علیه جمهوری اسلامی ایران متمرکز کرده است.

جنگ نرم - آغازی بی پایان

bipayan3.blogfa.com/tag/جنگ-نرم
براي مقابله با تهديدات و جنگ نرم آمريكا عليه جمهوري اسلامي، مسئولان نظام بايد علاوه بر ... پس از اينكه در سال هاي ابتدايي پيروزي انقلاب، جمهوري اسلامي ايران روابطش را با ..... نمونه ی اين پديده در تبليغ کالاهاي مصرفي کاذب مثل نوشابه ها به چشم مي خورد.

عملیات روانی و بازی های رسانه ای مستمر غربی ها علیه ایران - ...

fimna.ir/عملیات-روانی-و-بازی-های-رسانه-ای-مستمر-غ/
۲ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - به عنوان نمونه در خصوص اهل سنت، در ابتدا جمهوری اسلامی ایران را ضد سنی تلقی می‌کنند و بر این اساس با جعل یا وارونه جلوه دادن خبر، شروع به ...
جنگ نرم - گزارشی از تهاجمات ارتش سايبري آمريكا عليه ايران - ... اگر چه آمريكايي ها خيلي پيشتر جنگ سايبري عليه جمهوري اسلامي را آغاز كرده بود كه نمونه آن فعاليت 30 ... این عملکردها از ارسال ویروس به رایانه های دشمن تا حمله سایبری به منظور توقف ...

درس نهم جنگ نرم - آمادگی دفاعی و جنگ

www.defa-elhaie.loxblog.com/post/34/درس%20نهم%20جنگ%20نرم.htm
جنگ نرم. ۱- مقام معظم انقلاب اسلامی برنامه های استکبار جهانی عليه ملّت. ايران را در سه عبارت خلاصه می کنم. آن ها را بنویسید. اول جنگ ... 6- چند نمونه ازشکل های مختلف جنگ نرم را نام ببرید. جنگ روانی، .... ١- بدبين کردن مردم به اسلام و نظام جمهوری اسلامی؛.

مديران نظامي و جنگ رواني

https://basij.um.ac.ir/index.php?module=htmlpages&func=display&pid=98
دشمنان در مقابله با نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، علاوه بر جبهه نظامي، جبهه جديدي در مقابل ... ج)جنگ رواني حمله تبليغاتي و برنامه ريزي شده اي است كه غالباً براي تاثير ... كليد به مقياسهاي متفاوت وجود دارد و مقياس متفاوت، نمونه هاي مختلفي به بار مي آورد. .... و طراحي و اجراي برنامه هاي تبليغي نيروهاي انقلابي عليه تبليغات و جنگ رواني ...
۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ه‍.ش. - ۱-این جنگ نرم ، شما جوانهای دانشجو ، افسران جوان این جبهه اید.2-شرط اصلی ... سلاح بین‌‌المللی علیه دشمنان و مخالفین، سلاح تبلیغات است؛۱۵-من برنامه های ... غفلت کرد.۱۸-مقابله آمریکا با جمهوری اسلامی ایران عملاً در استمرار جنگ روانی با ...
۶ دی ۱۳۹۵ ه‍.ش. - به همین دلیل، بعد دینی جنگ نرم دشمنان، علیه جمهوری اسلامی را می توان و می .... و نمونه آشکار این مورد، دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای است.
۲۰ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای سخنان خود به موضوع اهمیت رسانه ملی در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداختند و با اشاره به حرکت عظیم رسانه ای که با ...
بيش از 50 درصد از تختهاي بيمارستانهاي كانادا و امريكا مختص به بيماران رواني است و بيشتر ...... صراحتا باايده تهاجم نظامي عليه جمهوري اسلامي ايران نيز مخالفت كرده و اعلام نموده ايران به لحاظ ... برخي از نمونه هاي رسانه اي جنگ نرم شبكه هاي فارسي زبان:.

serajnet.orgجزییات محورهای عملیات روانی غرب علیه جمهوری ...

serajnet.org/post/.../Fa/.../محورهای-عملیات-روانی-غرب-علیه-جمهوری-اسلامی-ایران.aspx
این مقاله، به ماهیت جنگ روانی با محوریت تروریسم، علیه جمهوری اسلامی ایران .... ‌آی و وزارت خارجه امریکا نشان‌دهنده حقایقی غیر از این بود. .... ایالات متحده و بیشتر کشورهای دنیا این عمل را به عنوان یک نمونه اصلی تروریسم تحت حمایت دولت، قلمداد کردند.
نمونه سوالات درس آمادگی دفاعی سال سوم راهنمایی تحصیلی سال 93-92 .... و معتقد بودند که برای حفظ استقلال جمهوری اسلامی ایران و ارزش های بدست آمده باید در مقابل متجاوزین پایداری .... 132- اهداف جنگ روانی علیه اسلام و انقلاب اسلامی ایران را بیان کنید؟
اشکال جنگ نرم. زمینه‌ها و اهداف جنگ نرم غرب علیه جمهوری اسلامی ایران. اشکال جنگ نرم جنگ نرم با اشکال گوناگونی همچون: جنگ روانی، جنگ رایانه ای، جنگ اینترنتی و راه ...

نمونه هایی ازجنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران | دستان هوشمند

www.idastan.ir/Default.aspx?q=نمونه_هایی_ازجنگ_روانی_علیه_جمهوری_اسلامی_ایران...
نمونه هایی از جنگ روانی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران - سکوی علمs-lessonsteach.mihan/نمونه هایی از...translate this pagejan 31, 2016 - پاسخ ها : فعالیت 1 (ص62) : من ...

جنگ روانی - User Wizard

www.did.ir/category/listReadOnly.aspx?myCategory=01d9317c-c318-4601-abd4...
پژوهش حاضر در صدد بررسي ميزان تاثيرگذاري عمليات رواني رسانه‌هاي غربي بر ابعاد ... توصیفی از نوع پیمایشی انجام شده است جامعه و نمونه آماری پژوهش را کارشناسان و ... زمینه‌ها و ریشه‌های تروریسم و ایجاد عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی ایران ، آذر ۱۳۹۲ ... رسانه‌های غربی با بهره گيری از روش های عمليات روانی اين ايده را تقويت كرده‌اند كه ...
ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﻦ ﻧﻈﺎم ﻣﻘﺪس ﺟﻤﻬﻮري اﺳـﻼﻣﻲ اﻳـﺮان ﺑـﻪ ﻣـﺴﺌﻠﻪ ﺟﻨـﮓ ﻧـﺮم و اﺑﻌـﺎد آن و .... ﻗﻠﺐ زﻣﻴﻦ ﺗﻨﻈﻴﻢ ﻧﻤﻮدﻧﺪ ﻛﻪ ﻧﻤﻮﻧﻪ. اي از اﻳـﻦ ﺟﻨـﮓ. ﻫـﺎ. را. ﻣﻲ. ﺗﻮان ﺟﻨﮓ. ﻫﺎي ﺟﻬﺎﻧﻲ اول و دوم. داﻧﺴﺖ ... ﺟﻨﮓ ﻧـﺮم ﻋﻠﻴـﻪ ﻧﻈـﺎم ﻣﻘـﺪس. ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﻲ اﻳﺮان آ. ﻏﺎز ﮔﺸﺖ . . 1. ﺟﻨﮓ ﻧﺮم. 4. ﺟﻨﮓ ﻧﺮم ﻳﻚ ﺟﻨﮓ واﻗﻌﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺴﻴﺎر ﭘﻴﭽﻴﺪه.
پولاد قهرمان - طرح های آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی ایران - جنگ نرم مهمتر از جنگ ... کودتای نوژه ، که نمونه های بسیار کوچک تر آن ، رژیم های بسیاری را در سراسر جهان .... در مورد گسترش دامنه فعالیت های خود علیه جمهوری اسلامی ایران به توافق رسیده اند . ..... وامهای بین المللی از سوی موسسه اعتبارات بازرگانی ، به جانب بغداد روان شد .31

اسناد کافی برای نابودی اسرائیل در 9 دقیقه - سایت خبری ...

kalame.co/faqs/13.../20055--اسناد-کافی-برای-نابودی-اسرائیل-در-9-دقیقه-.html
تاکنون رسانه های بیگانه تحلیل های زیادی را در راستای ایجاد جنگ روانی با موضوع ... بر هر مسلمان لازم است که خود را علیه اسرائیل مجهز کند. .... منطقه متاثر سیاست های نظام و دولت دهم جمهوری اسلامی ایران؛ حمله نظامی ایران به اسرائیل .... نمونه هایی از این موشک مجهز به کلاهک خوشه ای نیز معرفی شده که کلاهک این موشک ها نیز از نوع جدا شوند است.

راهکارهای سیاسی دشمنان علیه انقلاب اسلامی و استراتژی های ...

irtt.ir/2016/09/08/راهکارهای-سیاسی-دشمنان-علیه-انقلاب-اس/
۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ه‍.ش. - بدون شک وقوع انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۱۳۵۷ به رهبری حضرت امام خمینی(ره) نقطه عطفی در ... به بررسی برنامه های سیاسی دشمنان انقلاب اسلامی بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب .... ۷- جنگ تبلیغاتی و روانی هژمون علیه ایران برای عقب نشینی ایران از موضع گیری‌های ارزشی .... نمونه سوالات امتحانی انقلاب اسلامی.

گزارشی از تهاجمات ارتش سايبري آمريكا عليه ايران - مشرق

www.mashreghnews.ir/fa/news/.../گزارشی-از-تهاجمات-ارتش-سايبري-آمريكا-عليه-ايرا...
۱۹ شهریور ۱۳۹۰ ه‍.ش. - جنگ روانی که در آن از اطلاعات برای تغییر ذهنیت و طرزفکر دوستان، .... اگر چه آمريكايي ها خيلي پيشتر جنگ سايبري عليه جمهوري اسلامي را آغاز كرده بود كه نمونه ... این عملکردها از ارسال ویروس به رایانه های دشمن تا حمله سایبری به منظور ...
2- شبکه‌سازی‌های اینترنتی چه تأثیری در جنگ نرم غرب علیه جمهوری اسلامی ایران دارد؟ .... برای مقابله عملیاتی با جمهوری اسلامی ایران نمونه‌هایی از نقش نیابتی می‌باشد.

[DOC]بسم الله الرحمن الرحیم - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

gilan.farhang.gov.ir/.../تکنیک%20ها%20و%20تاکتیک%20های%20عملیات%20روانی...
تکنیک ها، تاکتیک ها و ابزار های عملیات روانی دشمن و مخالفان در انتخابات 22 خرداد ... براساس اين طرح «جنگ نرم» با اتخاذ راهبرد های «دکترين مهار»، «نبرد رسانه اي» و «ساماندهي نافرماني مدني» همراه گرديد. ... تايمز، صراحتاً با ايده تهاجم نظامي عليه جمهوري اسلامي ايران مخالفت کرده و اعلام نمود: .... در این خصوص به نمونه هایی از آن توجه فرمیید.
6- چند نمونه ازشکل های مختلف جنگ نرم را نام ببرید. جنگ روانی،جنگ رايانه ... 12- اهداف جنگ روانی عليه اسلام و انقلاب اسلامی ايران رابنویسید. ١- تضعيف فرهنگ و تمدن اسلامی و ايرانی؛. ٢- ايجاد شک و .... ١- بدبين کردن مردم به اسلام و نظام جمهوری اسلامی؛.
دشمن و جنگ نرم - انقلاب‌های رنگی و انقلاب اسلامی ایران - مقام معظم رهبری : امروز ... انقلاب اسلامی مطمئن شدند كه از طریق قدرت سخت نمی توانند نظام جمهوری اسلامی را ... جناب آقای بهمن كتاب «انقلاب های رنگی به عنوان تهدیدی علیه انقلاب اسلامی ایران» دارای چند ... به عنوان نمونه نمی توان از نقش نخبگانی كه به مخالفت علیه نظم سیاسی حاكم بر ...

انقلاب ۱۳۵۷ ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/انقلاب_۱۳۵۷_ایران
متعاقب آن، نظام «جمهوری اسلامی» در قالب حکومتی دینی برپایهٔ تفسیر خاصی از .... قابل مشاهده بود و برای نمونه در حالی‌که ساکنان تهران از فرصت دست‌یابی بهتر به ... امنیتی، جنگ روانی شدید و شایعه سازی رژیم علیه آن قرار گرفت و در اواخر دهه ۱۳۳۰ ..... نوشتار(های) وابسته: کنفرانس گوادالوپ و نظریه دومینو § تاثیر شوروی بر انقلاب ۱۳۵۷.

مبارزان جنگ نرم

khazar-ac.blogfa.com/
پديده جنگ نرم که عليه جمهوري اسلامي ايران به راه افتاده است به شکل هاي مختلف مانند .... و تأکيد کردند: امروز نشانه هاي وحدت عمومي و همدلي مردم قابل مشاهده است که نمونه هاي ...

اهداف مهم دشمنان در جنگ نرم تغییر سبک زندگی اسلامی

www.dana.ir/news/797732.../اهداف-مهم-دشمنان-در-جنگ-نرم-تغییر-سبک-زندگی-اسلام...
۵ تیر ۱۳۹۵ ه‍.ش. - اهداف مهم دشمنان در جنگ نرم تغییر سبک زندگی اسلامی : آرایش جبهه دارد ... جمهوریاسلامیایران، تضعیف و از بین بردن سه رکن انقلاب اسلامی ایران ... انقلاب های رنگی که در چندین کشور بلوک شرق و شوروی سابق رخ داد،در واقع نمونه ای از جنگ نرم است. ... جنگ نرم را می توان هرگونه اقدام نرم، روانی و تبلیغات رسانه ای که جامعه ...

گنج ادب - سوالات درس آمادگی دفاعی

g1adab.blogfa.com/post/30/سوالات-درس-آمادگی-دفاعی
3- نمونه هایی بی اعتنایی و بی احترامی شاه و به احکام و قوانین اسلام در کدام گزینه ... اسلامی باعث تأثیرپذیری و الگوگیری ملت های مظلوم دنیااز جمهوری اسلامی ایران شده است؟ ..... 9- در کدام گزینه اهداف جنگ روانی علیه اسلام و انقلاب اسلامی ایران صحیح ذکر ...
این وب نوشت با هدف انتشار موفقیت های ایران اسلامی و سبک زندگی اسلامی به روز رسانی می شود. ... ایلان برمن در مقاله ای تحت عنوان «طرح احتمالی جنگ سایبری ایران» در مجله فارن ... به همین ترتیب، در نمونه دیگری، شرکت سندز(سندز کورپوریشن) متعلق به ... در بهار سال 2015، هیچ مقامی به اندازه رهبر عالیقدر جمهوری اسلامی ایران به آمادگی ...
آیا جنگ روانی یا جنگ نرم بر ضد اسلام و مسلمانان، در صدر اسلام هم وجود داشته است و می ... آنها مربوط به جنگ های صدر اسلام، در عصر پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله می باشد. ... و جرقة سوم، کلید فتح مشرق و ایران زمین بود که خدا به من عنایت نمود. ای سلمان! ..... و نظام سست نمايد و در دراز مدت خطر جدي براي نظام مقدس جمهوري اسلامي به حساب آيد.

مبانی جنگ نرم در اندیشه مقام معظم رهبری

hablolmatin.dmsonnat.ir/?_action=articleInfo&article=1399
توسط عیوضی - ‏2016
برای همه ی کسانی که دغدغه فرهنگ ایران اسلامی را دارند، در اهمیت و ضرورت ... هدف اصلی در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی، مقابله با عناصر و مؤلفه های قدرت نرم مقوم های نظام ... ضمن آن که نمونه های استفاده از جنگ نرم را می توان در قالب های فریب، ایجاد تفرقه و ...
بررسی راه های خنثی سازی عملیات روانی دشمنان انقلاب اسلامی اثر: طاهره صادق بیان ... فرهنگ بر سایر فرهنگهاست که نمونه بارز آن روند رو به رشد تسلط فرهنگ استعماری غرب ... انقلاب اسلامي در جهت پيروزي در عمليات رواني عليه حكومت جمهوري اسلامي ايران.
۱۶ مهر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - آيا تهديدات آمريکا و اسرائيل عليه ايران را مي‌توان نمونه‌اي از جنگ نرم دانست؟ ... دشمن سال‌هاست که به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي ايران است و ...

۹ دی؛ پیروزی نسل های اول تا سوم انقلاب اسلامی بر نسل های دوم ...

sahebnews.ir/609099/۹-دی؛-پیروزی-نسل-های-اول-تا-سوم-انقلاب-ا.htm
۹ دی ۱۳۹۵ ه‍.ش. - همچنین جنگ نیمه سخت و نرم همچنان علیه انقلاب اسلامی و نیز جمهوری اسلامی ادامه دارد. ... دادن نمونه های موفق به عنوان ویترین غرب در منطقه، تقویت نارضایتی های ... به طوری که جنگ نظامی با ایران جنگ با یک کشور نیست بلکه حداقل با سه ...

«جنگ نرم و بررسی عوامل اثر گذار در آن/ دکتر امید جهان بخت ...

sobherankooh.ir/جنگ-نرم-و-بررسی-عوامل-اثر-گذار-در-آن-دک/
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ه‍.ش. - جنگ روانی، جنگ سفید، جنگ رسانه ای، عملیات روانی، انقلاب مخملی و ... پدیده جنگ نرم که هم اکنون به عنوان پروژه ای عظیم علیه جمهوری اسلامی ایران در حال .... در خصوص محدودیت قلمرو احکام دینی و نفی جاودانگی احکام اسلامی نمونه ای از این ...

قرنیه | قرنیه فروشی در ایران؟ - نمناک

namnak.com/فروش-قرنیه-چشم.p19164
رتبه: ۲ - ‏۵ نقد
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - روزنامه الوطن پرچمدار جنگ روانی و تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران است و ... نمونه هایی از دروغ گویی رسانه های سعودی علیه ایران است تا جنگ روانی و ...

نگاهی به پدیده ی جنگ نرم در ایران امروز | موسسه تحقیقات و ...

ahlolbait.com/article/8365/نگاهی-به-پدیده-ی-جنگ-نرم-در-ایران-امروز
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عملیات روانی دشمن در کنار جنگ نظامی بر ... با پایان یافتن جنگ تحمیلی، جنگ نرم و عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی ایران از .... های گمراه کننده و فیلم های مبتذل، نمونه هایی از عوامل فرهنگی دشمن هستند.

4 نمونه از تهدیدات خارجی علیه ایران - انتخاب ویژه بلاگ ویژه 24

blogvizhe24.ir/article/4-نمونه-از-تهدیدات-خارجی-علیه-ایران/

جستجوهای مربوط به نمونه هایی از جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
موضوعات
لینک دوستان
آرشیو
پیوندهای روزانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 41
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 990
  • بازدید سال : 12,973
  • بازدید کلی : 292,364
  • کدهای اختصاصی